Papírkupac

Papírkupac

 
Elkeseredetten néztem a hatalmas kupac papírra, három év szorgalmas jegyzetelés eredményére. Az első tanév után eldöntöttem, hogy mindig szét fogom válogatni a jegyzeteimet, de ez valahogy mindig elmaradt… és most itt álltam egy akkora kupac papírral, amely majdnem akkorára nőtt az évek során, mint én. Szóval igen, elkeseredve néztem a papírkupacot.

Hetek óta terveztem a munkát, de… valahogy mindig elhalasztottam, mint az eddig években. Most viszont sürgősen esszét kellett írnom, és ennél még a papírkupacot is szívesebben válogattam. Csak arra nem számítottam, hogy a köteg ekkora lett. Mindenesetre nekiveselkedtem a kupacnak.

A munka szüneteiben haladtam egy kicsit az esszékkel, végül készen is lettem mindkettővel, de a kupac… a kupac mintha csak még nagyobbá vált volna. A monoton munkát csak az tette izgalmassá, hogy a papírok között meglepetések rejtőztek. Régi történetötletek, apró mesemorzsák, félkész novellák, regénytöredékek bujkáltak a papírkupacban, és rögtön elindult a kincskeresés.

Felbukkant egy régi ötlet, egy befejezetlen, izgalmas szál, majd előbújt egy szereplő, akiről azt hittem, megfeledkeztem, de most minden újra az eszembe jutott. Valahol a kupac mélyén elégedetlenül morogni kezdett egy másik karakter is, amiért még nem vették elő, de alatta csendre intette egy másik, aki szívesebben maradt volna rejtve. Hogy is ne! Egész eddig nem néztek felé, most persze előkeresnék? Na, arról szó sem lehetett!

Hirtelen, mintha csak tudná, hogy mindjárt előkapják a kupacból, menekülni kezdett egy ötlet, és felborult vele együtt az egész kupac, maga alá temetve a rejtőzködni akarót. Na, most aztán elindult a nyomozás, hiszen milyen ötlet akart volna ilyen aljasul eltűnni a jegyzetkupac alatt? Már csak el kellett tüntetni a többi papírt, ami azt takarta.

Észre sem vettem, hogy szépen lassan eltűnt a kupac, és a helyén csak a mappába rendezett jegyzetek és a később felhasználható ötletek maradtak. Elégedetten pakoltam el mindent. Arra nem számítottam, hogy közben meg fog születni egy történet.

Megjegyzések