Préda

Újabb 2007-es vers.

Préda


Követnek már, mint az árnyék,
Elkapnának, hogyha várnék.
Ha barlangomba eljutok,
Ott biztonságban megbújok.

Elmenekültem sebesen,
De fent voltál már a lesen.
Esélyem sem volt, beláttam,
Elfáradtam, hát megálltam.

Ösvényeim száma csekély,
Azt hiszem, meghalt a remény.
Rád nézek és megkérdezem:
Számodra ez a győzelem?

Győzöl, ha látod végzetem,
Nem fontos, miért létezem.
Azt hiszed, mert vadász vagy,
Ura vagy létnek, halálnak?

Ki kell, hogy ábrándítsalak,
Legyőzhetnek még a vadak.
Mindenkinél van erősebb,
Gondolj már most is előre!

Előtted is lesz szakadék,
Igaz, hogy nem vagy préda még.
Nézd! Akármerre futottam,
El sehová se jutottam.

Neked is ez lesz a sorsod,
Magad akárhogyan óvod.
Repülhetsz ma a sas szárnyán,
Holnap te lehetsz a zsákmány!

(Hiúz a fák között)

Megjegyzések